Nadměrné pocení v podpaží

 

Trápí Vás stále nadměrné pocení v podpaží a nemůžete bez obav třeba zvednout ruce, aby to náhodou nikdo neviděl? Musíte se kvůli tomu omezovat ve vašem výběru oblečení? Nadměrné pocení v podpaží může být nepříjemné, ale nemusí být nevyhnutelné. Pokud vás trápí, jak moc se potíte, pravděpodobně jste bez úspěchu vyzkoušeli mnoho různých značek deodorantů a antiperspirantů. Dnes už naštěstí existuje řada metod, jak úspěšně zabránit pocení, které můžete vyzkoušet z pohodlí domova.

nadměrné pocení v podpaží

 

Jak tedy na nadměrné pocení v podpaží?

Přípravků na nadměrné pocení je již opravdu velké množství a je komplikované se v nich vyznat, protože všichni hlásí, že jejich produkt proti pocení je účinný a ochrání. Ve většině případů však u lidí, kteří trpí nadměrným pocením tyto produkty z klasických obchodních řetězců nefungují, nebo jen neuspokojivě. Každopádně je třeba si připomenout pár pravidel, které mohou mít vliv na výsledek:

 

Používejte antiperspiranty

Už vás nebaví pot od skvrn na vaší košili nebo tričku? Zkuste nahradit Váš standartní deodorant a přejít na antiperspirant. Deodoranty jsou navrženy tak, aby překrývaly zápach pod pažemi, ale v drtivé většině případů nedokáží zabránit pocení v podpaží. Jakmile se zpotíte, účinnost deodorantů je pryč a sebevědomí také. Deodorant je tedy dobrý doplněk pro osobní hygienu, ale rozhodně není vhodným řešením, pokud trpíte na nadměrné pocení v podpaží.

Antiperspiranty ničí bakterie způsobující zápach a aktivně blokují vaše potní žlázy v produkci potu v podpaží. To částečně dokáže pomoci zmírnit vaše nepohodlí, avšak také ne vždy. Stále pro mnoho lidí volně prodejné antiperspiranty uspokojivý výsledek nepřináší. Proč? Protože jejich nadměrné pocení v podpaží je natolik silné, že jim klasické antiperspiranty téměř většiny značek, které jsou navrženy spíše pro slabší pocení, stále nedostačují účinností. Pokud tedy zjistíte, že pro vás běžné antiperspiranty nefungují, je potřeba vyhledat silnější specializované antiperspiranty s vyšším množstvím chloridu hlinitého, aktivní složky (nejméně 10-13 procent). Ve většině případů (tj. asi 80-90% lidí) tyto produkty viditelně a spolehlivě pomohou.

nadměrné pocení v podpaží u žen

 

A jak je to s tím chloridem hlinitým, není škodlivý?

Z veřejně dostupných a kvalitních publikovaných informací, nebyla seriózně (lékařskou studií) potvrzena žádná souvislost mezi jakoukoliv nemocí a hliníkem. Přesto se v minulosti mluvilo o možném vztahu hliníku k rakovině prsu či Alzheimerovou chorobou. To se však dávalo do souvislosti veřejnosti jinak, než bylo publikováno. Vzniklo to celé tak, že v 70. letech se přišlo na to, že u takto nemocných lidí byl hliník v těle ve větším množství. Teprve později se zjistilo, že pacienti nejprve onemocněli danou nemocí a až teprve vlivem chorob docházelo k ukládání hliníku v těle. Tyto případy byly i nadále pečlivě prozkoumávány a byly prováděny další testy. Od zmiňovaného období uteklo téměř 50 let a to s přihlédnutím nejaktuálnějších technologií a nebezpečnost hliníku se nikdy neprokázala.

Případné nebezpečí užívání antiperspirantů tak také nebylo nikdy prokázáno. Důležitým a souběžným faktem je však to, že výrazně nejvyšší množství hliníku se do lidského těla dostává díky potravinám, které sníme. V tomto směru se hovoří především nejvíce o potravinách obsahující tzv. „éčka“.

AditivumFunkce
E173: hliníkBarvivo
E520: síran hlinitýPlnidlo
E521: síran sodno-hlinitýPlnidlo
E522: síran draselno-hlinitýRegulátor kyselosti, stabilizátor
E523: síran amonno-hlinitýPlnidlo, stabilizátor
E541: fosforečnan sodno-hlinitýRegulátor kyselosti, emulgátor
E554: křemičitan sodno-hlinitýLátka protispékavá
E555: křemičitan draselno-hlinitýLátka protispékavá
E556: křemičitan vápenato-hlinitýLátka protispékavá
E559: kaolínLátka protispékavá

Mezi přirozeně se vyskytujícím vysokým obsahem hliníku v potravinách pak např. patří:

– pečené brambory (se slupkou)
– špenát
– švestková šťáva
– čaj

Zdroj: https://www.bezpecnostpotravin.cz/az/default.aspx

Např. na wikipedii pak nalezneme informaci:

Chlorid hlinitý, častěji však hexahydrát chloridu hlinitého, je hlavní součástí (obsah do 20 %) přípravků proti pocení na trhu. Ve vědeckých kruzích se vede široká debata o škodlivosti hlinitých solí na lidský organismus, dosud se nepodařila přímá škodlivost prokázat.

U nejrozšířenějšího přípravku na nadměrné pocení v podpaží značky Driclor nalezneme vyjádření:

Žádná odborná literatura neprokazuje kauzální souvislost mezi používáním antiperspirantů a karcinomem prsu, navíc z anatomického hlediska odvod mízy z oblasti axily a prsní žlázy probíhá odděleně.“

Pocení neslouží u člověka k vylučování „toxinů“, jak je někdy nesprávně uváděno. Toxiny a jiné škodlivé látky se vylučují hlavně močí, ne potem. Použití antiperspirantů je tedy z toho hlediska bezpečné…“

Mudr. Anežka Sixtová, pověřená řízením odboru ochrany veřejného zdraví

jak na nadměrné pocení v podpaží

 

Antiperspiranty s vyšší účinnou silou na nadměrné pocení v podpaží, jak vybírat?

Jedná se o antiperspiranty vyšší účinnosti na nadměrné pocení v podpaží. I na tomto poli se však vyplatí pátrat. I když mají antiperspiranty na nadměrné pocení v podpaží požadované procento účinných látek, mohou Vás zase nepříjemně pálit a svědit, z toho důvodu to nemusí být nejpohodlnější. Takže ideální volbou jsou pak antiperspiranty na nadměrné pocení v podpaží s ošetřujícími látkami jako Aloe Vera či Panthenolem, které výrazně chrání vaši pokožku před podrážděním. My jsme našli takovou značku a jmenuje se SweatStop.

Jedná se o švýcarského výrobce, který má antiperspiranty atestovány od německého Dermatestu a to s výsledkem „velmi dobré“. Další výhodou je, že v jejich antiperspirantech naleznete ošetřující látky, jako je Aloe Vera či Panthenol. Navíc výrobce SweatStop jde ještě dál a vyvinul unikátní antiperspirant, který je absolutně bez hliníku a který dosahuje vysoké úspěšnosti. Tato značka tak stojí za povšimnutí, pokud to myslíte s řešením na nadměrné pocení v podpaží vážně.

 

Nadměrné pocení v podpaží a několik doporučení, které zlepšují daný stav:

Ujistěte se, že Váš antiperspirant je aplikován správně. To je důležité proto, aby mohl vykonávat svou práci podle plánu. To znamená, že byste měli:

 

1

Správná aplikace

Antiperspirant na nadměrné pocení v podpaží aplikujte pouze na suchou a čistou pokožku (neaplikujte ji na již zpocené podpaží nebo podpaží, které je stále vlhké od sprchování). Použijte antiperspirant v noci, po koupeli, když je vaše tělo v pohodě (to umožňuje účinné látce plně využít její účinek).
Oholte se pod pažemi, protože chloupky mohou bránit antiperspirantu v provádění jeho práce. (Ujistěte se však, že se neholíte bezprostředně před aplikací, protože antiperspirant může dráždit vaši čerstvě oholenou pokožku). Nechejte antiperspirantu na nadměrné pocení v podpaží potřebný čas, aby odvedl svoji práci (to může trvat až čtyři dny, než se projeví plný účinek antiperspirantu).

2

Počkejte mezi sprchováním a oblékáním

Po sprchování počkejte několik minut, než se na tento den obléknete. To je zvláště důležité, pokud užíváte horké sprchy nebo žijete v horkém a vlhkém klimatu. Pokud necháte své tělo ochladit a osušit se před oblečením, mohlo by to zabránit pocení paží hned po koupání.

3

Oholte si podpaží

Holení chloupků v podpaží někdy pomůže snížit nadměrné pocení v podpaží. Chloupky totiž drží vlhkost a to je ráj pro bakterie. Pokud již zažíváte silné nadměrné pocení v podpaží, je pravidelné holení v podpaží nezbytné. A pokud neustále bojujete s tělesným pachem vedle potu, může Vám oholené podpaží pomoci snížit nebo odstranit zápach.

4

Vyvarujte se potravin vyvolávajících pocení

Věděli jste, že vaše strava může ovlivnit, jak moc se potíte? A některé potraviny mohou způsobit, že vaše tělo bude produkovat více potu než ostatní. Pokud máte pocit, že se příliš potíte, může vám pomoci snižování nebo vylučování potravin indukujících pot ve vaší stravě.

Potraviny s nízkým obsahem vlákniny nutí váš trávicí systém pracovat přesčas, aby rozdělil vaše potraviny. Strava s vysokým obsahem sodíku znamená, že vaše tělo bude detoxikovat veškerou sůl ve formě přebytečné moči a potu. A konzumace potravin s vysokým obsahem tuku způsobuje, že se vaše vnitřky zahřívají, protože tělo zpracovává tuk.

Některé další potraviny a nápoje, které by mohly vyvolávat nadměrné pocení v podpaží:
zpracované potraviny
likér a pivo
česnek a cibule
potraviny, které mají vysoký obsah tuku
kofein
teplá kořenitá jídla
zmrzlina

5

Jezte více potravin, které snižují pot

Některá jídla mohou ve skutečnosti snížit množství potu, které vaše tělo produkuje a zklidnit nadměrně potní žlázy. Při snižování potu ve stravě je důležité zaměřit se na potraviny, které váš trávicí systém nezatěžují. Budete také chtít hledat potraviny, které nepřiměřeně stimulují váš nervový systém a místo toho ho uklidňují.

Některé potraviny snižující nadměrné pocení v podpaží, které byste mohli chtít začlenit:
voda
potraviny s vysokým obsahem vápníku (jako mléčné výrobky a sýry)
mandle
banány
syrovátka
zelenina a ovoce s vysokým obsahem vody (např. meloun, hrozny, meloun, brokolice, špenát, květák, paprika, lilek, červené zelí)
olivový olej
oves
zelený čaj
sladké brambory

6

Zůstaňte hydratovaní

Pití velkého množství vody a konzumace potravin s vysokým obsahem vody může udržet tělo v chladu a vaše nadměrné pocení v podpaží je nižší.

 

7

Používejte prodyšný, volně padnoucí oděv

Nosit těsné oblečení – zejména oblečení, které hodně přiléhá pod pažemi, může způsobovat skvrny v podpaží na vaší košili nebo tričku. Nadměrné pocení v podpaží je pak o to více výraznější. Místo toho zkuste nosit textilie, které jsou prodyšné a oblečení, které lépe padne. To umožní, aby se vaše podpaží správně ochladilo a částečně to pomáhá proti zašpinění vašeho oblečení od potu.

8

Vynechejte kofein

Kofein stimuluje nervový systém a zvyšuje nadměrné pocení v podpaží. To také způsobuje zvýšení krevního tlaku, zvyšuje srdeční frekvenci a nakopává potní žlázy na vyšší rychlostní stupeň.

A pokud jste fanouškem kávy nebo jiných horkých nápojů, které obsahují kofein, dopředu si sami zvyšujete teplotu těla, která následně vyvolává nadměrné pocení v podpaží. Zkuste kofein snížit nebo zcela vyloučit, dnes je tolik jiných variant, kterou mohou být ještě lepší.

9

Přestaňte kouřit

Nikotin, který přijímáte, když kouříte – podobně jako kofein – zvyšuje teplotu těla, zrychluje srdce a způsobuje, že vaše potní žlázy pracují víc, než je nutné. Kouření je spojeno s řadou dalších hygienických a zdravotních problémů, jako je špatný dech, obarvené zuby a rakovina. Takže, pokud jste připraveni zlepšit své celkové zdraví a snížit nadměrné pocení v podpaží, je pro Vás výzvou přestat kouřit.

stop potu nadměrné pocení v podpaží

 

Nadměrné pocení v podpaží – Sečteno a podtrženo

Je možné provést některé změny ve vašem životním stylu a návycích, aby se minimalizovala četnost na nadměrné pocení v podpaží. Pokud váš oblíbený deodorant není dostatečně účinný, potřebujete zkrátka silnější antiperspirant a nejlépe pak takový, který se souběžně stará také o vaše podpaží. V některých případech budete možná potřebovat speciální antiperspirant. My jsme testovali mnoho přípravků na nadměrné pocení v podpaží, ale z dlouhodobého hlediska vyhrává stále švýcarská značka SweatStop. Disponuje totiž několika přípravky na nadměrné pocení v podpaží od středně silného až po extrémní pocení. Má také antiperspirant absolutně bez hliníku, který dosahuje velmi vysoké úspěšnosti. Zkrátka vybrat by si mohl opravdu každý.

Pokud chcete vědět více o specializovaných antiperspirantech na nadměrné pocení v podpaží značky SweatStop, můžete přejít do oficiálního eshopu zde.

 

Související téma:

Nadměrné pocení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *